האזינו • ניצב בדימוס אליק רון: "ביבי אלוף העולם בשיווק של פחד ואימה"

    ישראל פרייא | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ 2 Comment on האזינו • ניצב בדימוס אליק רון: "ביבי אלוף העולם בשיווק של פחד ואימה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצב בדימוס אליק רון, מי שזכור מימי האינתפאדה השנייה, ובראשם אירועי אוקטובר 2000, מתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה נוכח הטרור הפושה, ואף שיתף ממסקנותיו כמפקד בכיר שהתמודד בשטח עם אירועי הטרור הערבי. בראיון ל'מהדורה המרכזית' לאבי מימרן אמר אליק רון: "מי אמר שלממשלה העלובה הזאת אין מה לעשות?! במשלי כ"ט נאמר "באין חזון, יפרע עם". זאת ממשלה ללא חזון".

    הוא המשיך: "כוחות הביטחון עושים את מלאכתם נאמנה, מותחים את השרירים עד הקצה. בנחישות, באומץ, בדבקות ובגבורה. מי שמרים סכין ובקבוק תבערה, אחת דינו. יש לירות ברגליהם של מיידי האבנים. אך לעומת כוחות כוחות הביטחון שעושים את כל המאמצים – איפה שרי ממשלת ישראל?! איפה החזון?! לאן רוצים להוביל? ביבי אלוף העולם בשיווק של פחד ואימה".

    "איראן אינה מעניינת ואף לא עניינה אותי. האיום הגרעיני האמיתי הוא עשרות אלפי המקררים הריקים, מחסור במיטות בבתי החולים, עשרות אלפי הילדים שלא זוכים כל יום לארוחה חמה, זה האיום האמיתי על חברה שרוצה להיות חסונה, חזקה. איש אינו מבטיח לנו שאפשר להגיע עם השכנים ה'נבונים' שלנו להסדר, אך חייבים לנסות. לא להוליך שולל עולם ומלואו".

    ניצב רון אמר כי הוא "שמח על ההחלטה לתגבר את הכוחות. שוטר איננו יכול לשמור על ערנות ודריכות במשמרת של 18 שעות. צריכים להיות משמרות קצרות יותר, לדרוש מהשוטרים להיות בתנועה, דרוכים וערניים כל הזמן. מי שמוציא סכין, צריך לירות בו במקום ולהרוג אותו. עם ילדים שזורקים אבנים, עדיף לירות ברגליים, זה דורש הכשרה ומיומנות לא פשוטה".

    ניצב אליק רון שיחזר את האירועים הקשים באוקטובר, בו איבד שוטרים תחת פיקודו שקיבלו הוראה לירות רק ברגליהם של מתפרעים באום אל פאחם, טול התוצאה הטראגית שמלווה אותו עד היום. האזינו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שמעתי אותו בתחנות רבות עוד לפניכם זה נראה לי עוד תרגיל של השמאל יעני עוד איזה ניצב בדימוס שחושב שהוא מבין הכי טוב בעולם בביטחון

    2. 1

      אתה אולי לא מכיר היסטוריה אבל אליק רון היה אחד המפקדים האמיצים ביותר של המשטרה במשך השנים